FILD (finger induced lucid dreaming) je metoda, která vám poslouží jako doplněk toho, co už znáte z předchozích článků. Začátečníkům doporučuji tuto metodu znát spíše proto, aby ji použili, kdyby k tomu byl vhodný okamžik.

Jak už jsme si popsali dříve, váš mozek vysílá signál tělu. Tělo následně (většinou) provede to, co po něm mozek chce. Tuto velmi jednoduchou myšlenku nyní využijeme pro přímý vstup do lucidního snu.

 

1) Nácvik během dne

V průběhu dne zavřete oči a dělejte velmi jemné pohyby dvěma prsty jedné vaší ruky (doporučuji ukazováček a prostředníček). Příliš tyto prsty nezvedejte. Mělo by jít o milimetrové pohyby. U toho si představujte, že ťukáte do klavírových kláves.

Můžete zapojit i zvukové vjemy. Poslouchejte, jaké tóny klavír vydává.

Toto jednoduché cvičení opakujte nejméně pětkrát denně.

 

2) Noční probuzení

V noci se můžete probudit především těmito dvěma způsoby:

  1. Vstanete automaticky – já jsem zvyklý se probudit po každém snu. Toto je nejvhodnější moment pro aplikaci FILD, protože se tělo příliš neprobudí zvoněním budíku.
  2. Použijete metodu WBTB popsanou v tomto článku.

 

Po probuzení se vyhněte jakémukoli pohybu! 

 

 

Pokud po probuzení chodíte na toaletu, nemusí být tato metoda účinná. Důležité je zůstat nehybný a přejít rovnou k aplikaci metody.

 

3) Pohyb a vizualizace

Ležte, nehýbejte se, a začněte dělat drobné pohyby prsty popsané v prvním kroku. Je důležité, aby se prsty téměř nepohybovaly (větší pohyb by mohl příliš probudit tělo).

U toho si ze zavřenýma očima představujte, jak hrajete na klavír.

Po jedné minutě vyzkoušejte váš oblíbený test reality (článek). I kdybyste měli pocit, že nejste ve snu, stejně po tomto čase test reality udělejte. Budete překvapení, kolikrát se dostanete do snu, aniž byste o tom věděli.

 

 

Kdyby se test reality nepodařil, pokračujte afirmacemi pro podporu lucidního snění a usněte. Rozhodně nedoporučuji zkoušet techniku během jedné noci opakovaně. To může v tomto případě vést ke zbytečné frustraci.

Genialita této metody spočívá v tom, že vědomě ovládáte tělo během přechodu do snu. To zvyšuje šanci, že vaše tělo usne a vědomí zůstane probuzené. Tím dosáhnete lucidních stavů.

 

 

Stáhněte si e-knihu, která vás krok za krokem naučí to nejlepší ze světa lucidního snění.

 

Autor: Jan Skryja
Zakladatel projektu Cesta Úspěšných