MILD (mnemonic induced lucid dreaming) se mi zpočátku osvědčila úplně nejvíce. Je to přirozená metoda, která vám pomůže dostat se do lucidního snu.

Metoda se skládá z několika kroků…

 

Krok 1: Trénink snové paměti

Dejte si za cíl dosáhnout stavu, že si budete pamatovat alespoň jeden sen po každé noci. Snová paměť a vybavení si snů jsou klíčovými předpoklady pro kvalitní lucidní zážitky a kontrolu snového dění.

Nejjednodušší cestou je psát si deník snů (článek). Každé ráno věnujte dostatečný čas tomu, abyste se vybavili sny s co největším množstvím detailů. Následně si tyto sny zapište do deníku.

 

Krok 2: Provádění testů reality

Alespoň 10x denně proveďte test reality (článek) a zpochybňujte skutečný svět (článek).

Pokud se během všedního dne dokážete zastavit, pozorovat svět kolem sebe a zeptat se „Jsem ve snu?“ (a následně provést fyzický test reality), tak se tento vzorec chování postupem času přemístí i do vašich snů.

 

Krok 3: Sugesce

Každý večer před usnutím si opakujte některou z těchto afirmací:

  • „Dnes v noci se mi odehrává lucidní sen.“
  • „Sním a vím, že jsem ve snu.“
  • „Svůj sen si uvědomuji a plně jej ovládám.“
  • „Vstupuji do lucidního snu.“
  • „Uvědomuji si, že jsem ve snu.“

Afirmace si můžete opakovat i během dne. Třeba během vašich pravidelných meditací.

 

Krok 4: Vizualizace snové scény

Vizualizaci jsme probírali v tomto článku. Jakmile se před usnutím hluboce uvolníte a odříkáte si afirmace z kroku 3, začněte s vizualizací snů. Představujte si nějaký z vašich již proběhlých snů. Pokuste se, aby celá představa byla co nejživější (pomůže vám, když zapojíte více smyslů, nejen zrak).

Sen si ale představujte s drobnou změnou. Začněte v něm hledat některé z vašich snových znamení (článek). Zpochybňujte jeho průběh a udělejte test reality (jako v kroku 2). Ať se ve vaší představě mění běžný sen v sen lucidní.

Touto vizualizací podporujete vaši mysl v tom, aby začala vědomě přecházet z běžných snů do snů lucidních.

 

Cílem této metody je mít v hlavě představu lucidního snu těsně před usnutím. Pokud během vizualizace usnete, vůbec to nevadí. Naopak to může hrát ve váš prospěch.

 

MILD funguje skvěle v kombinaci s metodou WBTB (článek). Po nočním probuzení se věnujte 40 minut aktivitám podporujícím lucidní snění. Poté přejděte k aplikaci MILD. Pokud jste zvyklí na odpolední zdřímnutí, tak i tento čas může být skvělou příležitostí pro realizaci této metody.

 

 

Stáhněte si e-knihu, která vás krok za krokem naučí to nejlepší ze světa lucidního snění.

 

 

Autor: Jan Skryja
Zakladatel projektu Cesta Úspěšných