Při postupném studiu doporučuji začít předchozími články, které vás naučí základy lucidního snění (seznam článků).

SSILD (senses initiated lucid dream) je metoda založená na zcela jiných principech, než je tomu u tradičních metod. Může pomoci těm z vás, kterým se běžné metody neosvědčily.

SSILD sice není příliš podobná jiným metodám, osvědčila se ale v praxi. Zejména v asijských zemích se jedná o jednu z nejpopulárnějších metod.

 

 

Krok 1: Běžte spát

Běžte si lehnout. Ideálně v takovou dobu, abyste nebyli extrémně unavení. Před usnutím si můžete vizualizovat už proběhlé lucidní zážitky (článek) nebo praktikovat účinné afirmace se zavřenýma očima…

  • „Dnes v noci si uvědomuji, že jsem ve snu.“
  • „Ovládám své sny.“
  • „Vím, že sním.“
  • „Objevuji se ve snu.“
  • „Jsem ve snu a mám jej pod kontrolou.“

 

 

Krok 2: Vstaňte

Probuďte se ideálně po 4 až 6 hodinách spánku. Z vlastní zkušenosti doporučuji vyžkoušet probuzení po 4 až 5 hodinách. Použít můžete budík. Pokud vstáváte v potřebné fázi automaticky (třeba kvůli tomu, že chodíte v noci na toaletu), je to pro vás výhodou.

Pro probuzení použijte nějakou jemnou melodii. Jakmi se probudíte, udržujte své tělo v klidu. Důležité je se příliš neprobudit. Zajděte si na toaletu, meditujte, prohlašujte afirmace, vizualizuje nebo si čtěte o lucidním snění (více o tomto nočním probouzení najdete v článku o metodě WBTB).

 

Krok 3: Lehněte si

Vraťte se zpět do postele. Doporučuji ulehnout do tzv. corpse pose (pozice na zádech s nataženýma rukama podél těla a dlaněmi směrem vzhůru). V této pozici je menší šance, že předčasně usnete. Jakmile budete ležet, zavřete oči a aplikujte tyto kroky:

  1. Oči – se zavřenýma očima pozorujte vaše víčka „zevnitř“. Oční víčka mějte uvolněné a očima nepohybujte. Pouze vnímejte temnotu, kterou před sebou vidíte.
  2. Uši – plynule se přesuňte od očí k uším. Vnímejte zvuky, které slyšíte. Po chvíli možná uslyšíte i vaše vlastní tělo (tlukot srdce, dýchání…).
  3. Dotek – soustřeďte se na vaše tělo. Co fyzicky cítíte? Může to být brnění, šimrání, těžkost, atd. Vnímejte tyto pocity a užívejte si je.

 

Nejprve proveďte tyto tři kroky v poměrně krátkém čase. Každé oblasti věnujte pouze několik sekund. Stačí cca 10 sekund na každou část. Celý cyklus „oči, uši, dotek“ opakujte 4 – 6 krát.

Následně budete opakovat tento cyklus 3 – 4 krát, ale prodloužíte časové intervaly každého kroku (alespoň 30 sekund pro každý z nich). Díky první „rychlejší“ fázi bude vaše tělo uvolněnější a vy budete smysly lépe pozorovat a ovládat. Druhá „pomalejší“ fáze tak bude výrazně efektivnější.

Při cvičení můžete zažívat speciální pocity, slyšet zvláštní zvuky a cítit vjemy, na které nejste zvyklí. Důležité je zůstat vklid a uvolněný a nenechat se těmito vlivy příliš rozrušit.

 

Krok 4: Usněte

Jakmile budete mít cykly odcvičené, vraťte se do vaší nejpohodlnější spánkové polohy a usněte. Může nastat hned několik jevů:

  1. Spánková paralýza (článek)
  2. Falešné probuzení (článek)
  3. DILD (článek)
  4. WILD (článek)
  5. Probuzení – probudíte se doopravdy. Provedete test reality (článek) a zjistíte, že nejste ve snu. To vůbec nevadí. Proveďte znovu cykly uvedené výše. Pravdepobnost na lucidní snění se v tomto případě výrazně zvyšuje.

 

 

Stáhněte si e-knihu, která vás krok za krokem naučí to nejlepší ze světa lucidního snění.

 

Autor: Jan Skryja
Zakladatel projektu Cesta Úspěšných