WBTB (wake back to bed) by se dala v češtině označit jako „vstaň a běž znovu spát“.

Klíčem metody je využít ten nejlepší čas na lucidní snění. V průběhu běžného spánku se probudíte zůstanete po určitou dobu vzhůru. Díky tomu nakopnete vědomou mysl. Pak si půjdete znovu lehnout. Šance na vědomé snění se tak výrazně zvýší.

Upozornění: tato metoda může narušit váš spánkový rytmus. Protože jste vzhůru v čase, kdy byste měli spát, nejedná se o úplně přirozenou cestu k vědomému snění. Proto zvažte její používání. Případně můžete trénovat pouze o víkendu (nebo v nepracovní dny).

 

Jak aplikovat WBTB?

WBTB se zkládá z těchto kroků:

1) Běžte spát – celkem jednoduché. V rozumnou hodinu si běžte lehnout (doporučuje se před 23. hodinou). Uvolněte tělo a před usnutím můžete lucidní sny podpořit některou z těchto afirmací:

  • „Dnes v noci vstupuji do vědomých snů.“
  • „Vím, že jsem ve snu.“
  • „Uvědomuji si sen a ovládám jej.“

2) Vstaňte – po 4 – 6 hodinách spánku se probuďte. Ideální je, když se v této fázi budíte automaticky. Pokud ne, nastavte si budík. Zvolte nějakou jemnou melodii k probuzení.

3) Aktivujte vědomí – buďte vzhůru po dobu 30 – 60 minut. Nedělejte žádné prudké pohyby a vyhýbejte se ostrému světlu.

Co dělat v tomto čase?

  • Čtěte si o lucidních snech.
  • Listujte ve vašem deníku snů (článek).
  • Udělejte několik TR (článek) a zpochybňujte realitu (článek).
  • Vizualizujte si vaše předchozí sny (článek) a snový záměr (článek).
  • Meditujte a opakujte si afirmace pro podporu lucidního snění.

4) Běžte spát – následně se znovu uložte ke spánku. Před usnutím si můžete opakovat afirmace jako v kroku 1.

 

WBTB se často kombinuje s dalšími metodami (WILD, FILD, MILD, SSILD,…). I sama o sobě je ale velmi účinná.

 

Stáhněte si e-knihu, která vás krok za krokem naučí to nejlepší ze světa lucidního snění.

 

Autor: Jan Skryja
Zakladatel projektu Cesta Úspěšných